tisdag 6 maj 2008

Underbara PS3

Sony slår på stortrumman och satsat på ett PS3 evenamang för att få fart på försäljningen så jag tänkte dra mitt strå till stacken, ps3 fan som jag är.

Trots att konsolen är relativt dyr så måste jag säga att sen jag köpte min (40-gig varianten) så inser jag att den är värd varenda krona. Det är inte bara en spelmaskin, faktum är att spela på den är vad jag gör minst. Det man förutom en superb spelmaskin får är främst ett mediacenter och en blu-ray /dvd spelare.

Just mediacenter delen är det som jag nyttjat mest. Enkelt att koppla in till datorn och dela ut alla mediafiler (filmer, musik mm) och bläddra bland dem från soffan. Inga jobbiga sladddragningar från dators tv-out eller sånt längre utan endast ett nätverk behövs.

Sen blu-ray är ju bara helt underbart. Sony satsar också på den delen och har släppt åtskilliga uppdateringar för att vara kompatibel med alla nya blu-ray funktioner som kommer. Det gör att spelaren verkligen känns framtidssäkrad. Och bilden är ju bara helt underbar i 1080p. Det ger en helt ny dimension till filtittandet.

Slutsats: vill du ha en spelkonsol, ett mediacenter och en blu ray spelare så kan du antingen köpa 3 separata enheter eller så köper du en ps3:a som har allt till ett riktigt bra pris!

3 kommentarer:

Admin sa...

Är PS3 bakåtkompatibel med PS2-spel och kontroller, typ guitar hero?

Hur kopplar man den till datorn?

Jag hade tänkt köpa PS2, men kanske ska jag slå till på en PS3 om den ändå funkar med mina spel.

Admin sa...

Fast först måste jag nog köpa en tv.

Kapitalisten sa...

Nja det beror lite på. PS3 60 Gig varianten är kompatibel med ps2 spel medans 40 gig varianten inte är det.

Men helt rätt att du måste ha en ny tv om du inte har en HD tv annars har du marginell nytta av den.