fredag 14 december 2007

Första inlägget

Ja då var bloggen uppsatt. Jag planerar att ta upp många aktulla ämnen som berör och sätta min personliga prägel på det hela. Men den röda tråden, hur man blir lite rikare varje dag.

Att bli rikare behöver inte nödvändigtvis innebära att högen med pengar växer utan det kan ju självklart även vara andra saker. Men eftersom högen med pengar är så enkel att räkna är det ju ett av de mer självklara valen :)

För att uppnå mitt mål så planerar jag att på sikt bygga upp en passiv inkomst som kan generera pengar medans jag sover, äter och skiter! Helt enkelt varje människas största dröm. Jag vill att det ska bli dagens höjdpunkt att logga in på datorn på morgonen och kontrollera hur mycker som kommit in under natten.

Självklart är jag dock medveten om att inget kommer av sig självt. Eller för att citera våran alldeles egna kung "Det kommer inga stekta sparvar och flyger in genom munnen". Men med hårt längsiktigt arbete och ett tydligt fokus på målet så tror jag att man kan komma långt på sikt.

Jag hoppas ni vill följa min väg mot det förlovade landet!

Inga kommentarer: