lördag 15 december 2007

Så blir man visst miljonär idag

Eftersom en stor majoritet av det svenska folket tror att det bästa sättet att bli miljonär på är att vinna på spel så passar det väl bra att ta upp en riktigt "framgångssaga".

Aftonbladet skriver om den före detta uteliggaren Lars-Anders som går från fattiglapp till att få in 10k sek i månaden i 15 år efter att ha skrapat fram det på en trisslott.

Visst skulle det vara alldeles underbart att få in 10k extra varje månad men om man som, jag misstänker, Lars-Anders inte har så många andra inkomster så blir det verkligen ett liv i lyx med 10k i månaden?

Jag ställer mig ju verkligen frågande till det. Först och främst så kommer han ju garanterat att bli av med alla ev. bidrag han har och då är det inte säkert att nettoinkomsten verkligen kommer att öka. Men självklart är det ju kul för honom. Jag bara ställer mig lite frågande till aftonbladets miljonär hyllning.

Inga kommentarer: