måndag 17 december 2007

Raset fortsätter

Jaha, ännu en dålig börsdag idag. Index är i skrivande stund ner nästan 2%. Undrar var det kommer att sluta någonstans. Är det köpläge eller ska man sälja allt man har?
 
Egentligen så är jag inte speciellt orolig eftersom jag ser långsiktigt på det hela. Över tid så har börsen alltid gått upp och det bör den väl rimligen göra den här gången med. Jag kommer därför att fortsätta med mitt månadssparande i fonder men tar det nog lite lugnt med fler aktieköp för tillfället.
 
Fördelen med ett stadigt månadssparande är ju just det att när börsen går ner lite så får man ju fler andelar för pengarna så när det sen vänder upp så återhämtar man sig snabbare än om man bara har köpt en gång och låter dessa pengar sitta.
 
För den som vill spekulera kortsiktigt i fortsatta nedgångar finns även möjligheten att köpa XACT BEAR som går upp när stockholmsbörsen går ner och tvärt om. Jag har själv inte tagit in den i portföljen men men ska nog ha den i åtanke iaf. Jag lovar att berätta om jag köper på mig lite av den.

Inga kommentarer: